MAJU, WIDZĘ ŻE WIESZ, ŻE
"REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU JEST"
A WIĘC JAK SAMA ROZUMIESZ
JEST TO BARDZO WAŻNY ELEMENT
PROWADZENIA WŁASNEJ DZIAŁALNOŚCI.
TO MOŻE JA SPRÓBUJĘ TEN TWÓJ MIODEK?!
REKLAMA
Reklama (zgodnie z przepisami
prawa) to każdy przekaz niepochodzący od nadawcy, zmierzający do promocji
sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania
określonych spraw lub idei albo osiągnięcia innego efektu pożądanego przez
reklamodawcę, nadawana za opłatą lub inną formą wynagrodzenia.
Głównym celem działań
reklamowych jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy oraz wzbudzenie w
nim chęci posiadania reklamowanego produktu.
W zależności od szczegółowych
celów wyróżnia się reklamę:
✔ wprowadzającą
(dotyczy nowych produktów);
✔ informacyjną
(informującą o zaletach, z pominięciem wad, produktu);
✔ utrwalającą
(przypominającą o danym produkcie);
✔ konkurencyjną
(przekonującą o bezkonkurencyjności produktu);
✔ prestiżową
(sugerującą szczególne znaczenie produktu).
Product
placement (lokowanie produktu) jest jedną z technik reklamy a polega na
umieszczaniu produktu w widocznym miejscu w taki sposób, aby dotrzeć do
podświadomości oglądającego i zachęcić do nabycia go, nie budząc przy tym
skojarzenia z reklamą.
AIDA jest to pewien rodzaj
mechanizmu reklamy. Nazwa pochodzi od pierwszych liter angielskich słów
oznaczających te obszary zachowań konsumentów, na które powinna wpływać
reklama:
A, bo attention (działanie);
I, bo interest (zainteresowanie);
D, bo desire (pożądanie);
A, bo action (działanie).
Na negatywne działanie reklamy
są narażone głównie dzieci, które nie potrafią odróżnić prawdy od fikcji i w
sposób bezkrytyczny przyjmują przekazywane w reklamach informacje biorąc je za
rzeczywiste.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz