czwartek, 7 marca 2013

REKLAMA


MAJU, WIDZĘ ŻE WIESZ, ŻE
"REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU JEST"
A WIĘC JAK SAMA ROZUMIESZ
JEST TO BARDZO WAŻNY ELEMENT
PROWADZENIA WŁASNEJ DZIAŁALNOŚCI.
TO MOŻE JA SPRÓBUJĘ TEN TWÓJ MIODEK?!



REKLAMA

Reklama (zgodnie z przepisami prawa) to każdy przekaz niepochodzący od nadawcy, zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawana za opłatą lub inną formą wynagrodzenia.

Głównym celem działań reklamowych jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy oraz wzbudzenie w nim chęci posiadania reklamowanego produktu.
W zależności od szczegółowych celów wyróżnia się reklamę:
  wprowadzającą (dotyczy nowych produktów);
  informacyjną (informującą o zaletach, z pominięciem wad, produktu);
  utrwalającą (przypominającą o danym produkcie);
  konkurencyjną (przekonującą o bezkonkurencyjności produktu);
  prestiżową (sugerującą szczególne znaczenie produktu).

Product placement (lokowanie produktu) jest jedną z technik reklamy a polega na umieszczaniu produktu w widocznym miejscu w taki sposób, aby dotrzeć do podświadomości oglądającego i zachęcić do nabycia go, nie budząc przy tym skojarzenia z reklamą.

AIDA jest to pewien rodzaj mechanizmu reklamy. Nazwa pochodzi od pierwszych liter angielskich słów oznaczających te obszary zachowań konsumentów, na które powinna wpływać reklama:
A, bo attention (działanie);
I, bo interest (zainteresowanie);
D, bo desire (pożądanie);
A, bo action (działanie).

Na negatywne działanie reklamy są narażone głównie dzieci, które nie potrafią odróżnić prawdy od fikcji i w sposób bezkrytyczny przyjmują przekazywane w reklamach informacje biorąc je za rzeczywiste.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz